Лютий 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829  
28.04.2024

БУЧАНСЬКІ НОВИНИ

Ваш путівник у житті громади, друг і порадник на кожен день!

Центр Соціально-психологічної реабілітації дітей «Я Можу»

1 хвилина на читання

Центр «Я можу» це безпечне та комфортне середовище для навчання та розвитку дітей. Це нейропсихологічний заклад, в якому є все необхідне, щоб задовольнити запит на системну роботу з дітьми, котрі мають порушення нейророзвитку.

Центр відкрився у квітні 2023 року. Ідейною засновницею є керівниця громадської організації «Дівчата» Юлія Спориш.

Чому виникла ініціатива створення такого закладу?

Раніше в ГО «Дівчата» був створений дитячий проєкт, спрямований на підтримку  та розвиток дітей. Зокрема, для них організували дитячо-розвивальну кімнату. Під час роботи цього простору надавалися послуги хлопцям та дівчатам, які постраждали під час війни, повернулися із-за кордону та внутрішньо переміщеним особам.  У процесі роботи спеціалісти помітили, що значна кількість діток, яких приводили дорослі, мали затримку розвитку або порушення мовлення.

«Ми мали відповідний запит, тож виникла ідея створити Центр, який буде допомагати таким діткам соціалізуватися та розвиватися», – розповіла пані Юлія.

Так сформували мету: надати кожній дитині інструменти, необхідні для досягнення успіху та розкриття свого потенціалу.  І відкрити центр в громаді, де всі послуги в одному місці для зручності та доступності батьків.

Засновниця центру Юлія Спориш теж має дитину з порушенням нейророзвитку. Як мама, вона пройшла шлях виснажливих, щоденних поїздок до Києва, за браком нейропсихологічних центрів поруч з місцем проживання.

Тож на власному досвіді Юлія розуміє наскільки складними можуть бути  будні сімей, яким доводиться щоденно відвідувати центри у столиці. Варто зазначити, що багатьом діткам одночасно або поетапно може бути необхідна допомога декількох спеціалістів: нейропсихолога, логопеда-дефектолога та реабілітолога, наприклад, або спеціаліста сенсорної інтеграції.

Яку програму послуг обрав Центр?

І це дало розуміння, які спеціалісти мають бути у центрі, який надає комплексні послуги.

Зараз більшість послуг закладу «Я Можу» надаються індивідуально. Фахівці створюють корекційну програму під кожну дитину індивідуально, з урахуванням особливостей її розвитку.

Також від недавно на базі центру створена корекційна група  для дітей з розладом аутистичного спектру від 3-ох до 5 років, куди входять заняття з сенсорної інтеграції, нейрокорекції, загальнорозвиваючі. Дітки вчаться взаємодії та соціалізації.

Працює центр з дітьми від 2-х до 16 років. Якщо говорити про послуги фізичної реабілітації (масаж), то почати його можна від  3-х місяців.

Процедура прийняття запиту:

  • батьки формують свій запит;
  • відповідно від запиту адміністратор направляє клієнтів до спеціаліста на комплексну діагностику, за потреби направляє на обстеження до невропатолога або дитячого психіатра;
  • після попередніх процедур, складається індивідуальна програма корекції для кожної дитини.

У центрі працюють дитячий психолог, нейропсихолог, реабілітолог, логопед-дефектолог та спеціалісти з сенсорної інтеграції.

Основні послуги:

  • – комплексна нейропсихологічна діагностика та корекція;
  • – заняття з логопедом, логопедом-дефектологом;
  • – послуги реабілітолога, масаж, ЛФК;
  • – сенсорна інтеграція;
  • – психологічна діагностика і консультування;
  • – супровід дітей з РДУГ, ЗПР, РАС, ДЦП.

Також, «Я Можу» організовує безкоштовні зустрічі з дитячим нейропсихологом, на яких батьки можуть поспілкуватися та задати питання спеціалістам центру.

ТОП запитів батьків на зустрічах з нейропсихологами:

До 5 років:

  • Затримка мовлення;
  • Розлад аутистичного спектру;
  • Розлади дефіциту уваги та гіперактивність

Діти 5-7 років:

  • Нестабільний емоційний фон (агресія, протестна поведінка, істерики і т.д.);
  • Складнощі соціалізації: труднощі у спілкуванні з однолітками чи дорослими;
  • Проблеми поведінки та навички самостійності.

Від 7 років і старші:

  • Тривожність.
  • Складнощі навчання: низька концентрація уваги під час навчального процесу,
  • Дезадаптація в школі,
  • Несформованість психічних процесів (пам’ять, увага, сприйняття, мовлення, мислення, довільна регуляція);

Разом ми зможемо реально змінити життя дітей на краще!