Січень 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
25.04.2024

БУЧАНСЬКІ НОВИНИ

Ваш путівник у житті громади, друг і порадник на кожен день!

Техогляд авто може повернутися: до чого готуватись власникам

1 хвилина на читання

Згідно із вимогою Євросоюзу, а саме Угоди про асоціацію Україна – ЄС, скасований у 2011 році технічний огляд транспортних засобів (ТЗ) може знову стати обов’язковим у 2022. Проєкт Закону вже у розробці, хоча ще перебуває на обговоренні. Тож час готуватися до змін.

І хоча в минулому було багато радості у зв’язку із відміною ТО, «плюси» від нововведення все ж таки є.

  • Автомобілі у гарному технічному стані – це наша з вами безпека. Адже зараз частина машин, що пересуваються дорогами України, у такому жахливому технічному стані, що навіть дивно, як вони ще їздять. А відтак, кількість дорожньо-транспортних пригод зростає, і, що жахливо, зростає число жертв ДТП.
  • У країнах, що входять до ЄС, техогляд транспортних засобів є обов’язковим, тож ви зможете виїжджати за кордон на своєму авто.
  • Турбота про екологію: передбачається оцінка викидів шкідливих речовин бензиновими й дизельними авто, а також тими, що працюють на газі.

Щодо останнього пункту – для українських власників це є величезний мінус, адже багато машин можуть не пройти екологічні вимоги.

Як у Європі?

У них приділяють багато уваги захисту навколишнього середовища та безпеці на дорогах, тож за технічним станом транспортних засобів стежать дуже прискіпливо.

Як часто доведеться проходити ТО залежить від віку автомобіля. Від одного разу у два роки, до зменшення терміну, якщо авто має солідний вік: 10-річну машинку необхідно буде обстежувати кожного року. Крім цього, вартість послуги також зростає із «старінням» транспортного засобу. Тож власники старих авто й намагаються їх позбутися, аби придбати нову, сучасну машину. А куди потрапляють старі здогадуються всі українці…

Що цікаво, в ЄС акредитацією СТО та порядком проходження обов’язково ТО загалом займається не держава, а об’єднання автомобілістів та громадські організації.

За порушення терміну проходження техогляду передбачено штрафи і, навіть, тюремне ув’язнення.

Що планують зробити в Україні

Чи не головна проблема у ТО, який скасували, була у корупції. І це найболючіше питання, яке невідомо як будуть вирішувати у майбутньому. Раніше головною у перевірці була міліція, а саме служба ДАІ. Зараз обіцяють зміни, проте у міністерстві внутрішніх справ уже придбали пересувні лабораторії техконтролю для перевірки ТЗ відразу на дорозі. Хоча, чи буде здійснювати цю «послугу» поліція, чи хтось інший – ще не зрозуміло.

Строки проходження

Наразі планують зобов’язати проходити обов’язкове ТО всі автомобілі, яким більше чотирьох років, а безпосередньо на СТО:

  • Приватні авто кожні 2 роки.
  • Таксі і вантажні авто – щорічно.
  • Транспорт, що займається пасажирськими перевезенням – кожні півроку.

І тут виникає питання: якщо є необхідність технічного огляду автомобіля на СТО, навіщо мобільні лабораторії?

Як вибиратимуть СТО?

Зараз передбачається, що надавати акредитацію станціям техобслуговування буде міністерство інфраструктури України. Хоча розглядається й варіант, коли обиратимуть станцію для огляду безпосередньо власники транспорту. Ще одна пропозиція – дилери, що продають машини, і краще за всіх розуміються на технічному стані конкретних моделей. У той же час можна згадати, що центри обслуговування авто певних марок володіють програмним забезпеченням, яке дозволяє через бортовий комп’ютер детально дізнатися стан ТЗ. І навряд чи заводи-виробники імпортних автомобілів поділяться із обраними мінінфраструктури СТО своїм програмним забезпеченням. Ми всі розуміємо, що цього не може бути.

Всі ці спірні питання мають вирішити ті, хто готують законопроєкт щодо обов’язкового техогляду. Та все ж готуватися до його введення необхідно, адже у 2022 він має повернутися.

За матеріалами сайту «UAmotors»