Що робити пацієнту з симптомами COVID-19, який не має декларації з лікарем?
1 min readБучанський центр первинної медико-санітарної допомоги радить пацієнтам, які відчувають симптоми COVID-19 телефонувати сімейному лікарю, з яким укладена декларація.
Якщо ж ви не підписали декларацію з лікарем, то можете зробити це зараз. Для цього треба зателефонувати до Call центру ЦПМСД за номерами нижче, та дізнатися з ким з лікарів можна заключити декларацію:
- 067 612 12 23
- 050 480 01 21
Що робити пацієнту з симптомами COVID-19, який не має декларації з лікарем?
Національна служба здоров’я України рекомендує:
- За відсутності сімейного лікаря слід звернутися до регіональної чи національної гарячої лінії COVID-19: номер телефону гарячої лінії COVID-19 у вашій області шукайте за посиланням https://bit.ly/2B7FQRv. За номером гарячої лінії пацієнтові підкажуть, як діяти далі, за необхідності викличуть мобільну бригаду для проведення тестування на коронавірусну хворобу.
Отже, якщо у вас немає сімейного лікаря і з’явилися такі симптоми, як кашель, утруднене дихання, підвищена температура, то радимо діяти так:
- Телефонуйте 103. Диспетчер екстреної медичної допомоги опитає вас і визначить, чи повинна їхати до вас бригада ЕМД. Нагадаємо, що екстрена медична допомога виїжджає на виклик лише у тих випадках, коли існує пряма загроза життю та здоров’ю людини.
- Якщо є покази до виїзду бригади (температура вище 38 градусів, яка не збивається, утруднене дихання), вона прибуває у засобах індивідуального захисту, проводить обстеження та визначає необхідність госпіталізації. За необхідності пацієнта везуть у лікарню, яку визначено опорною для госпіталізації пацієнтів з COVID-19. Ці лікарні можна побачити на дашборді НСЗУ https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/likarni-covid.
Нагадуємо, екстрена медична допомога в Україні безоплатна для всіх, незалежно від наявності декларації з лікарем. - Якщо показів до госпіталізації немає, пацієнтам дають поради щодо самоізоляції.
У випадку, якщо за якихось обставин вам не допомогли за номером регіональної гарячої лінії або за номером 103, звертайтесь на урядові та відомчі гарячі лінії:
– гаряча лінія Центру громадського здоров’я МОЗ: 0 800 505 840
– гаряча лінія Міністерства охорони здоров’я України: 0 800 505 201
– автовідповідач Урядового контактного центру: 1545.
Людині із симптомами не треба самостійно йти в лікарню чи проходити тест на COVID-19 – рішення про необхідність тестування приймає лікар. Задля власної безпеки та безпеки оточуючих радимо вирішувати ці питання дистанційно. За посиланням ви знайдете інформацію про те, хто має право на безоплатний тест на COVID-19 https://bit.ly/3dtvQz3.