Календар

Листопад 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архіви

04.11.2025

БУЧАНСЬКІ НОВИНИ

Ваш путівник у житті громади, друг і порадник на кожен день!

Соціальна служба Бучі: новації, сьогодення та допомога нашим громадянам

1 хв читання

Соціальна служба у першу неділю листопада відзначила професійне свято. З цієї нагоди, журналісти БН поспілкувалися з начальницею Управління соціальної політики Бучанської міської ради Іриною Пасічною про новації, сьогодення служби та допомогу нашим громадянам.

Війна створює значні виклики для всіх сфер життя, і для соціальних служб також. Та бучанські фахівці намагаються швидко перелаштуватися під нові потреби громадян, знайти шляхи для розв’язання нагальних проблем і зробити життя місцевих жителів комфортнішим.

Один із викликів – переміщення населення. Постійні міграції та переміщення людей ускладнюють ідентифікацію отримувачів послуг та їхню подальшу підтримку. Та Бучанська громада ще до повномасштабного вторгнення стала прихистком для людей, які змушені були шукати нову домівку. Ці навички згодилися у 2022-му, коли потік ВПО значно зріс (нині у громаді налічується понад 11 тисяч внутрішньо переміщених осіб), а також допомоги потребували місцеві мешканці, житло яких було пошкоджено. Тоді за підтримки Польщі у місті відкрили кілька модульних містечок, якими опікується УСП. 

– Пані Ірино, розкажіть про зміни, які вплинули на роботу Управління.

– Відповідно до реформи, яка нині впроваджується, є певні зміни у функціональних обов’язках. Зокрема, в Управління забрали функції призначення та виплати державних соціальних допомог та компенсацій. Тепер ці функції передано до Пенсійного фонду.

Управління соцполітики залишило за собою право прийому документів на державні соціальні допомоги та компенсації, а також виступає уповноваженим органом Бучанської громади, який допомагає Пенсійному фонду в прийомі громадян територіальної громади для цих послуг. Проте призначати та виплачувати їх буде Пенсійний фонд.

Через ці зміни програмні продукти нашого Управління, що стосувалися розрахунку, призначення та виплати допомог, були закриті. Відтак ми не можемо надавати інформацію про етапи цих процесів. На сьогодні, на жаль, є такі прикрі випадки, коли люди не отримали вчасно державні соціальні допомоги і компенсації. І ми, на жаль, не можемо їм нічим допомогти.

– З якими проблемами найчастіше звертаються зараз люди, які потребують соціальних послуг?

– Внутрішньо переміщені особи (ВПО) звертаються з такими проблемами як потреба у прихистку (житла). Якщо люди вперше приїхали до нашої громади із зони бойових дій чи окупованої території, допомагаємо з продуктами харчування, одягом, засобами гігієни. Така допомога надається одноразово.

Окрім того, є державна соціальна допомога на проживання та харчування. Після отримання статусу ВПО їм рекомендують оформити цю допомогу, хоча не всі мають на неї право через обмеження щодо сукупного доходу.

Інша категорія – це «діти війни», як ми говоримо. Це стосується дітей, які під час окупації перебували на території Бучанської громади або виїхали із зони бойових дій та отримали фізичну, сексуальну або психологічну травму. Для отримання статусу дитини, що постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, необхідно пройти співбесіду з фахівцями Бучанського центру соціальних послуг та психологічної допомоги, отримати акт оцінки потреб, а потім з пакетом документів звернутися до ЦНАПу міської ради.

– Які нові соціальні послуги впроваджуються або плануються до впровадження в Бучанській громаді?

– У нас тісна співпраця із КНП «Бучанський центр соціальних послуг та психологічної допомоги». На базі цього підприємства за підтримки нашого управління в тестовому режимі вже запроваджено послуги раннього втручання та денного догляду дітей з інвалідністю. Також у планах відкриття комплексного реабілітаційного центру соціальних послуг та комплексної реабілітації, у якому також надаватимуть перераховані вище послуги та діятиме інклюзивно-ресурсний центр. Нині триває капітальний ремонт приміщення.

Уже реалізовано нову програму «Соціальне таксі». Цю послугу потребували наші громадяни, і ми її запустили. Дійсно, під час реалізації виникли труднощі. Та нам спільно з Оленою Ренчкою, керівницею КНП, вдалося їх подолати. Тепер «Соціальне таксі» працює, послуга має попит і дійсно необхідна для наших жителів, у тому числі й для ветеранів.

– Як вдається залучити міжнародну підтримку?

– Завдяки зусиллям міського голови Анатолія Федорука та його команди, зокрема ми співпрацюємо з підрозділом міжнародних зв’язків та співробітництва Бучанської міської ради. Вони всі підтримують соціальну політику і шукають нові можливості для її розвитку.

Крім того, міжнародні організації, наприклад ЮНІСЕФ, звертаються напряму до Управління, оскільки бачать, що Бучанська громада відкрита, все робиться на благо людей, і тут готові працювати над спільними проєктами.

На фото: Ірина Пасічна, секретар Бучанської міської ради Тарас Шаправський, Олена Ренчка

– У холі управління працює ЦНАП. Є позитивний результат від його запровадження?

Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) соціального характеру був запущений у 2021 році, що стало правильним рішенням, оскільки тепер людина може отримати всі соціальні послуги в одному приміщенні, не шукаючи різні структури.

У приміщенні ЦНАПу також розташовується підрозділ прийому громадян Пенсійного фонду. Для зручності відвідувачів працюють два термінали електронної черги: один належить Управлінню соцполітики, а інший, запроваджений за нашої активної ініціативи з 28 жовтня 2025 року – Пенсійному фонду. Це дозволяє людям обрати потрібну послугу та уникнути тривалого очікування в чергах.

– А як щодо доступу до послуг в інших населених пунктах громади?

– Завдяки налагодженій роботі з адміністраторами Бучанської міської ради, у кожному з восьми старостатів є адміністратори, які підключені до програмних продуктів «Соціальна громада» та «Єдина інформаційна система соціальних послуг». Це дає змогу їм приймати різні види соціальних послуг, зокрема державні соціальні допомоги та компенсації, такі як пільги для ветеранів війни, субсидії на житлово-комунальні послуги, пільги учасникам бойових дій на житлово-комунальні послуги. Ці документи передаються через програмний продукт до органів Пенсійного фонду. Планується збільшити можливості прийому документів через ці програмні продукти, щоб допомогти органам Пенсійного фонду приймати людей та зменшити час очікування в чергах.

– У цей непростий час люди мають тяжкий психологічний стан, швидко вигорають. Як справляєтеся з колективом, виходите з цієї ситуації?

– Я дякую всім і кожному, хто в нас є, хто в нас працює і хто дійсно вірить, що ми працюємо на позитивний результат. Дякую Бучанській міській раді, що вона також підтримує нашу установу, не залишає наодинці. Адже буває дуже важко. І утримати колектив буває непросто. І дякую кожному спеціалісту, який не покидає віру в те, що нам буде легше та краще.

Вважаю, що наші працівники – це патріоти. Вони розуміють, що ця робота дійсно потрібна нашим людям. І таких людей ми повинні берегти і відстоювати. Окрім того, у нас діє потужна профспілка. Разом намагаємося виділити хвилинку відпочинку, відвідати екскурсію, отримати моральне перезавантаження.

Залишити відповідь