Календар

Березень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Архіви

15.03.2025

БУЧАНСЬКІ НОВИНИ

Ваш путівник у житті громади, друг і порадник на кожен день!

Спортивний обмін: активний відпочинок та перезавантаження

1 хв читання

Нещодавно вихованці місцевих Бучанських клубів повернулися додому після спортивного обміну, який відбувся у місті Саннес, що в Норвегії.

Команда БН зустрілася з учасниками та дізналася, які емоції викликала в підлітків тижнева подорож до скандинавської країни.

Серед представників обміну були: Дзвінка Криницька з боксерського клубу «Патріот», Анастасія Сніжко та Анастасія Бондаренко з клубу «Фенікс» та Ілля Ковеня з «IPPON».

Пропозиція взяти участь у програмі стала для спортсменів приємною несподіванкою.

«Після тренування до мене підійшов тренер і розповів про таку чудову можливість! Я, звичайно ж, відразу погодилася!» — поділилася Анастасія Сніжко.

За словами молоді, володіння англійською було вирішальним критерієм для участі в обміні, адже це дає змогу вільно спілкуватися з іноземцями. Супроводжувала учнів у Норвегії викладачка англійської мови Людмила Скорлупіна.

Пізніше під час зустрічі з Бучанським міським головою Анатолієм Федоруком освітянка зазначила, що була приємно здивована рівнем знань дітей та їхніх навичок.

Життя з родинами

Метою поїздки був не лише обмін спортивним, а й культурним досвідом. Юні бучанці проживали в норвезьких сім`ях.

«Мені дуже сподобалася ця сім`я, я знайшла спільну мову з батьками і їхньою донькою мого віку, ми й досі підтримуємо зв`язок», – поділилася одна з учасниць.

Молодь також зазначила, що менталітет норвежців відрізняється від нашого, вони більш закриті до спілкування.

Традиційна кухня

Підлітки зізнаються, що дорогою до Норвегії вони уявляли собі традиційну місцеву кухню з великою кількістю риби, але на їхнє здивування найпопулярнішою стравою виявилися бутерброди.

«Прокидаєшся – бутерброд. До школи тобі теж дають бутерброд. Потім повертаєшся зі школи і знову бутерброд…», – згадує зі сміхом Анастасія Бондаренко.

За словами Іллі Ковеня, кожен день був розписаний по хвилинах, тому тиждень був настільки насиченим, що здавалося, ніби пройшов місяць.

Активний відпочинок

Серед найбільш незабутнього під час відпочинку для юнаків і дівчат стало катання на лижах.

«У мене спочатку нічого не виходило, бо це було вперше. Проте з часом я трохи навчилася. Мені сподобалося. Я б ще раз спробувала», – загадує учасниця.

На території школи зі спортивним спрямуванням представники з Бучі мали можливість розвинути свої навички в гандболі, волейболі, танцях, акробатиці, гімнастиці, а також хайкінгу (укр.- піші прогулянки природними маршрутами).

«Помітно, що їм справді подобається те, чим вони займаються. Це приносить їм задоволення», – зазначили вихованці.

Культура

Аби порівняти культурні особливості України та Норвегії, діти з обох країн підготували презентації про освітні системи своїх держав.

Завдяки такій ініціативі ми дізналися, що освіта в державних норвезьких школах чи вищих закладах безплатна, хоча займатися професійним спортом в Норвегії набагато дорожче.

«Я помітила також, що в школах більше місця для відпочинку учнів», – додала Дзвінка Криницька.

Окрім того, Анастасія Сніжко та Анастасія Бондаренко підготували виступ на тему окупації Бучанської громади.

Також дівчина побувала на дні народження одного з членів норвезької сім`ї та помітила різницю у святкуванні:

«У нас зазвичай всі сідають за великим столом і обговорюють політику, а в них ти заходиш, обираєш їжу й кожен сідає по своїм компаніям й тихо спілкуються на різноманітні теми», – розповіла бучанка.

Війна

Питання війни в Україні всі намагалися уникали. Про це зауважили діти. На їхню думку, така поведінка демонструє бажання не зачіпати болючих тем.

«Підійшли дві дівчинки й обережно запитали про наші реалії. Я їм порадила подивитися фільм «Буча» або «Рік»», – згадує Анастасія Сніжко.

Перезавантаження

– Чи змогли ви відпочити та відновитися під час подорожі?

– Звичайно!

За словами дітей, вони отримали незабутні враження та безліч позитивних емоцій.