АМУ запропонувала вдосконалити Порядок відшкодування вартості послуги «муніципальна няня»
1 min readМіністерство соціальної політики України розробило зміни до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», якими, зокрема, визначається, що:
- компенсація за муніципальну няню надається за умови зайнятості кожного з батьків (за винятком здійснення догляду за дитиною з інвалідністю, у яких одночасно народилось троє і більше дітей або якщо один з батьків є особою з інвалідністю І, II групи);
- компенсація не може бути більшою за сплачену батьками муніципальній няні вартості послуги з догляду;
- розмір компенсації за догляд за дитиною з інвалідністю збільшено до двох прожиткових мінімуми на дітей віком до шести років
Асоціація міст України надала пропозиції до розроблених Мінсоцполітики змін. Зокрема, АМУ пропонує:
Визначити дії отримувачів послуги «муніципальна няня» після затвердження Урядом відповідних змін.
В Порядку не визначено порядок дій муніципальних нянь та отримувачів послуги «муніципальна няня» після затвердження змін. АМУ пропонує визначити, що протягом місяця з дня набрання чинності цієї постанови отримувач послуги «муніципальна няня» подає всі передбачені змінами документи/відомості у паперовій або електронній формі для підтвердження права на продовження компенсаційної виплати. У разі не надання цих документів у вказаний термін – виплата відшкодування послуги припиняється з місяця, що настає за місяцем виникнення таких обставин.
Удосконалити механізм розрахунку суми відшкодування за послугу «муніципальна няня»
Порядком визначено, що відшкодування вартості послуги «муніципальна няня» виплачується за здійснення догляду за дитиною протягом місяця. В той же час, Порядком не встановлено, в якому обсязі виплачується відшкодування послуги за неповний місяць. АМУ пропонує уточнити механізм розрахунку суми відшкодування за неповний місяць.
Встановити єдину граничну чисельність дітей, за якими може доглядати муніципальна няня, яка є юридичною особою та ФОП.
Порядком визначається гранична чисельність дітей, за якими може доглядати муніципальна няня, яка є юридичною особою. В той же час, така норма відсутня для муніципальної няні, яка є фізичною особою. З метою уникнення корупційних ризиків АМУ пропонує визначити, що і для юридичних, і для фізичних осіб гранична чисельність дітей, за якими може доглядати муніципальна няня, становить 10 дітей.
Визначити взаємодію об’єднаної територіальної громади з відповідним органом соцзахисту.
Оскільки компенсацію за послугу «муніципальна няня» призначають органи соцзахисту міських рад міст обласного значення та райдержадміністрацій, необхідно врегулювати механізм взаємодії між об’єднаними територіальними громадами та відповідними органами соцзахисту.
Уточнити спосіб та механізм здійснення контролю органів соцзахисту за додержанням законодавства муніципальними нянями.
Із тексту Порядку не зрозуміло, як відслідковувати зайнятість кожного з батьків, яким чином контролювати кількість складених договорів муніципальною нянею і як перевіряти чисельність дітей, за якими здійснюється догляд.