Діти під час війни: простір психологічного розвантаження
1 хв читання
У Філії Ворзельській початковій школі Ворзельського ліцею №10 відбулося відкрите заняття з нейропсихологами.
Для учнів освітнього закладу збудовано інклюзивно-ресурсну кімнату, яку за підтримки МБФ «Україно! Я за тебе!» доповнили сучасним спортивним інвентарем та спеціальними засобами корекції психофізичного стану дітей.


Ключовим завданням роботи у просторі є надання психологічної допомоги та відновлення емоційного стану дітей під час війни. У закладі навчається 55 учнів, серед яких семеро дітей з особливими освітніми потребами. На жаль, більшість дітей пережили жахи окупації, стали свідками вибухів. Деякі
втратили житло та близьких.
Робота з їхнім ментальним станом є вкрай важливою!
Заняття провели досвідчені нейропсихологи Олена Мирончук та Вячеслав Мирончук, які поєднали фізичну активність із розвитком емоційного інтелекту та соціальної взаємодії дітей.
Освітяни школи зазначають, що цей досвід вкрай необхідний для них. Здобуті навички вони застосовуватимуть у майбутній роботі з учнями.
«Дітям важко сидіти в укритті по дві години. Ці вправи, як ковток свіжого повітря. Вони допомагають переключитися», – коментують педагоги.
У закладі освіти нині є потреба у кваліфікованих фахівцях для надання послуг інклюзивної освіти, а саме: психологи, логопеди, дефектологи.У зв’язку з цим були запрошені студенти Українського гуманітарного інституту за спеціальностями «Психологія» та «Вчитель початкової освіти».
Залучення молодого покоління до громадських проблем – це також один із мотивів відкритого заняття. Студенти проявили зацікавленість до дітей та зізналися, що розглянуть можливість допомагати колективу школи під час навчальної практики.
На цьому заході, ініційованому громадською діячкою Оленою Костровою, побували й журналісти БН.
Під час заняття учні першого класу танцювали, співали, розвивали моторні навички, грали в командні ігри та підтримували одне одного. Найголовніше, кожна дитина відчуває цей осередок як місце справжнього ментального відпочинку!



«Ігри відчутно знімають напругу та стрес, і настрій учнів значно поліпшується», – зазначає Марина Молдаванова, асистентка вчителя.
Пані Марина також підкреслює, що психологічне середовище має бути комфортним, безбар’єрним для дітей з особливими освітніми потребами у класі – це важливий процес, який потребує злагодженої співпраці зі школярами.
Завідувачка Філії Наталія Гулевата розповідає, що фахівці намагаються проводити по три заняття на день для дітей різних вікових категорій. Однак потреба в стабільній кваліфікованій психологічній допомозі зростає, особливо враховуючи наявність у закладі дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у звичайних класах, але потребують індивідуального підходу.
«Робота з дітьми дуже цінна та клопітка. Вона нелегка. Але коли бачиш задоволених дітей, це тебе мотивує продовжувати», – додає пані Наталія.