Як заспокоїти дитину в (шкільному) укритті?
1 min readЯк заспокоїти дитину, й навіть себе в укритті? Це нагальне питання у нас час.
Коли триває третій рік війни, здається, ти вже звик до постійних сигналів повітряних тривог, звуків «шахедів», пострілів сил ППО. Та все ж це викликає внутрішню тривогу. Тим паче після жахливих кадрів наслідків прильотів ворожих повітряних цілей по мирному населенню.
Перебуваючи в укритті, треба заспокоїти схвильовану дитину, відтак, і себе, щоб якісно допомогти своїм сину/донці чи будь-якій іншій дитині.
Ці прості поради дуже дієві. Вони допоможуть як дорослому, так і малечі. Тож варто спробувати! Потренуйтеся разом, коли буде вільна, спокійна хвилина. І обов’язково спробуйте, коли потрібно заспокоїтися.
Дихальна техніка для учнів 1-4 класів, щоб заспокоїти дитину.
«Долонька»
- Розкрийте долоньки.
- Поставте вказівний палець правої руки на зап’ястя лівої руки,
- Зробіть вдих носом і проведіть пальцем правої руки вгору до кінчика мізинця лівої, затримайтесь на кінчику мізинця,
- Повільно видихніть ротом, проводячи пальцем по мізинцю вниз, наче обмальовуючи пальчики,
- Зробіть паузу і потім так само дихайте і обмальовуйте усі пальчики на лівій руці,
- Повторіть усе те саме з правою рукою,
- Потім розтріть долоньки і потрусіть ними, ніби струшуєте крапельки води.
Тілесна практика для учнів 5-7 класів
«Метелик»
- Встаньте і схрестіть долоні на грудях,
- Зачепіться великими пальцями так, щоб вони нагадували метелика,
- Тепер ритмічно постукайте долонями по грудях – лівою, правою, лівою, правою…
- Зробіть повільний вдих та видих. Виконайте вправу декілька хвилин, поки не відчуєте, як ваше дихання вирівнялось, а тіло – наповнилося спокоєм.
Практика учнів 8-9 класів
«Заземлення»
- Зверніть увагу на те, як ви почуваєтесь зараз і про що думаєте. Проговоріть це собі подумки. Тепер спробуйте уповільнитись і з’єднатися зі своїм тілом. Це так не так складно, як звучить,
- Повністю видихніть повітря з легень, а тоді знову повільно наповніть їх глибоким вдихом,
- Повільно притисніть ступні до підлоги,
- Так само плавно витягніть руки вздовж тіла або замкніть долоні перед собою,
- Тепер перенаправте увагу на світ навколо. Які п’ять предметів ви бачите? Які 3-4 звуки чуєте? Які запахи відчуваєте?
- Проговоріть подумки, що й де ви зараз робите.
Техніка для учнів 10-11 класу
«Стоп»
- Зверніть увагу на те, коли вам стало сумно або погіршився настрій. Зупиніться та визнайте це,
- Сфокусуйтеся на тому, про що ви думаєте. Які емоції викликають ці думки? Назвіть їх. Зверніть увагу на відчуття в тілі. “Проскануйте “себе подумки від голови до кінчиків пальців ніг.
- Зверніть увагу на ті частини тіла, де відчувається напруга. Спробуйте вивільнити її, розслабившись,
- Подумайте про те, який найменший крок ви можете зробити прямо зараз, аби покращити свій стан. Це має бути конкретна дія, яка не потребує багато часу через ресурсів,
- Зробіть це.
Ти як? Всеукраїнська програма ментального здоров’я.