Психолог школи № 1 допомагає діткам пізнати дружбу (ФОТО)
1 хв читання
У початкових класах вкрай важливо навчити дітей спілкуватися, вміти розуміти один одного, тому практичний психолог Бучанської ЗОШ № 1 Олександра Анатоліївна Петрова на своїх заняттях обирає для цього дієві вправи.
– Так учні розвивають комунікативну компетентність, набувають навичок ефективної взаємодії у групі. Також вчаться слухати один одного, регулювати свою поведінку, виражати емпатію, визначати перешкоди у спілкуванні, розрізняти пасивну та агресивну поведінку, застосовувати на практиці основні принципи толерантної поведінки.
Водночас раннє виявлення конфліктів запобігає розвитку інших деструктивних процесів. Тож психолог не лише допомагає з труднощами, а й за потреби скеровує дітей до інших спеціалістів.
Ще Олександра Анатоліївна впевнена, що правильно побудована взаємодія у системі «вчитель-батьки-діти» здатна забезпечити досить потужну синергію.
А основними методами роботи шкільного психолога залишаються тренінги, семінари, лекції, практичні завдання, заходи на певну тематику – окремо для школярів і вчителів.
Разом з психологом учні вчаться пізнавати себе
Протягом минулого тижня діти знайомилися з поняттям «дружба» та «друг», складали модель дружби.
Дослідження свідчать, що між дітьми молодшого шкільного віку існують доволі складні стосунки. Ця проблема дуже значуща для сьогодення.
– Саме тому, такі години важливі у житті кожного школяра. Сьогодні вони зрозуміли, що взаємодопомога, чуйність та ввічливість – неодмінні ознаки дружного класу! – ділиться своїми спостереженнями психолог.
Це цікаво!
Дружба з точки зору психології виокремлює такі рольові форми прояву:
«Товариш» – об’єднують спільні інтереси, спільна робота, спільні проєкти, діяльність.
«Дзеркало» – допомагає пізнавати себе, говорить, як виглядаєш, сприяє розумінню власної особистості на психологічному рівні.
«Співчувальник» – прекрасний помічник у важких ситуаціях, підтримує морально, виконує функцію психотерапевта, лікує душевні рани.
«Співрозмовник» – цікавий для спілкування, є багато спільного для обговорення, високий рівень взаєморозуміння, можливість розкритися, бути почутим.
«Альтер-его» – внутрішнє відчуття схожості на психологічному рівні, прагнення бути схожим на одного.
«Ідеал» – людина, яка виступає зразком для наслідування, прагнемо перейняти певні якості, навчитися нового ставлення до життя або отримати нові знання.
«Підзарядка» – допомагає відновлювати енергію, настрій, надихає на нові звершення, має позитивний характер, завжди підбадьорить і подарує чудовий настрій.