Умови автострахування відтепер змінені. Чого очікувати водіям?
1 хвилина на читанняНові умови автострахування змінені відповідно до нової редакції Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». 17 червня 2024 року Президент України Володимир Зеленський підписав законопроєкт №8300.
Нові норми набудуть чинності з 1 січня 2025 року.
Чого очікувати водіям, коли увійдуть в силу нові умови автострахування?
Розрахунок страхової виплати буде відбуватися без урахування зносу автомобіля:
Було: При розрахунку виплати за “автоцивілкою” враховується знос автомобіля, а виплати фактично занижені.
Буде: Коефіцієнт зносу скасовується (стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років). Натомість буде введено принцип, що страхове відшкодування має забезпечити приведення автомобіля до стану, в якому він був до ДТП.
Ліміт страхового відшкодування за європротоколом буде скасовано:
Було: максимальний розмір страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, в разі оформлення європротоколу становить 80 тисяч гривень на потерпілого.
Буде: ліміт страхового відшкодування буде у межах страхової суми за “автоцивілкою” (при цьому, максимальний розмір виплат може бути встановлений Національним банком України в майбутньому).
Строк страхової виплати буде скорочений:
Було: страхова компанія має здійснити виплату не пізніше ніж через 90 днів з дати отримання заяви про страхове відшкодування (не з дати ДТП). Проте якщо заява подана з порушенням, строк може бути більше 90 днів.
Буде: граничний строк прийняття рішення не більше 90 днів. Регламентний строк не може перевищувати 60 днів, але за потреби він може бути продовжений в межах 90 днів.
Захист потерпілих у ДТП посилиться:
Було: зараз максимальні розміри виплат за полісом “автоцивілки” становлять:
+ 160 тис. грн на одного потерпілого за шкоду, завдану майну;
+ 320 тис. грн одному потерпілому у ДТП за шкоду життю та здоров’ю.
Буде: передбачено поступове підвищення максимальних розмірів страхової суми.
Індивідуальні ціни на поліси автострахування:
Було: страхові компанії не можуть змінювати розмір базового платежу та коригувальних коефіцієнтів, що регламентуються законодавчо.
Буде: страхові компанії зможуть самостійно визначати тарифну політику. Це забезпечить можливість визначати “справедливу ціну” з урахуванням персональної історії кожного водія.
Модель прямого врегулювання збитків стане обовʼязковою:
Було: у більшості випадків водій, який постраждав у ДТП звертався до страхової компанії винуватця аварії для отримання страхового відшкодування. Це ускладнювало процес урегулювання страхових випадків.
Буде: потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до “свого” страховика, з яким у нього укладений договір.
Скасування франшизи у договорах страхування:
Було: франшиза (частка коштів, яку водіям потрібно було сплачувати самостійно) могла становити до 2% від страхової суми (до 3 200 грн), які винний у ДТП водій виплачував зі своєї кишені.
Буде: нове законодавство забороняє застосовувати франшизу у договорах “автоцивілки». Це створює передумови для відшкодування страховиком всієї вартості ремонту автомобіля.
Усі перелічувані норми набудуть чинності з 1 січня 2025 року.